Nuorilta pelaajilta puuttuu tukijärjestelmä – ED hakee sponsoroitavakseen CS:GO-joukkueita
Jos sinulla on oma tiimi, mutta rahoituksen kanssa on ollut ongelmia – nyt Hartwall etsii kohteita – olisiko tässä teille sponsori?
Hartwallin energiajuomabrändi ED hakee SponsorED-sponsoriohjelmaansa 20 CS:GO-joukkuetta. Taloudellista ja valmennuksellista tukea tarjoava ohjelma haluaa kannustaa pelimaailman nuoria kykyjä pitkäjänteiseen harjoitteluun. Mukana joukkueita tukemassa ovat maailman menestynein esports-psykologi Mia Stellberg ja esports-valmentaja Toni ”toNppa” Luhtapuro.
Energiajuomabrändi ED lähtee sponsoroimaan amatööritasoisia esports-joukkueita. ED tarjoaa SponsorED-ohjelmassaan 20 sponsorisopimusta nuorten pelaajien CS:GO-joukkueille. Sopimukset on tarkoitettu joukkueille, jotka ovat valmiita sitoutumaan neljän kuukauden päämäärätietoiseen harjoitteluun suomalaisen esports-skenen päätapahtumaa Assemblyä varten.
Yksi sponsorisopimus sisältää 1 000 euroa taloudellista tukea, kaksi tapaamista maailman johtavan esports-urheilupsykologin Mia Stellbergin kanssa, valmentaja Toni ”toNppa” Luhtapuron suunnitteleman ammattitason harjoitteluohjelman, tiimihenkeä tukevat kustomoidut pelipaidat, ulkoista viestintää tukevat joukkuekuvat ja treeneihin energiajuomaa.
Suomessa pelaa harrastajatasolla paljon nuoria, joilla olisi mahdollisuus nousta taitojensa puolesta puoliammattilaisiksi, mutta heiltä puuttuu siihen tarvittava tuki. Esportsissa ei ole muiden urheilulajien kaltaista seuratoimintaa, joka tämän mahdollistaisi, joten halusimme kantaa kortemme kekoon suomalaisen peliurheilun puolesta ja tarjota sponsorisopimuksia nimenomaan uransa alkutaipaleella oleville joukkueille.
Brand manager Misme Halonen Hartwall
Energiajuomabrändit ovat erottamaton osa pelikulttuuria. Ne ovat tuttu näky eri korkean profiilin esports-tapahtumien ja -ammattilaisjoukkueiden sponsoreina. Ammattilaisuuteen vasta tähtäävillä joukkueilla sponsorit sen sijaan ovat harvinaisia, ja ensimmäisen oikean sponsorin saaminen on usein joukkueelle merkkihetki. Tehtävänä on myös varmistaa, että nuoret pelaajat eivät jää yksin mahdollisten ongelmiensa kanssa samalla voidaan vahvistaa elämänhallintataitoja myös pelimaailman ulkopuolella
Psyykkistä valmennusta kilpailutilanteisiin, yhteistyöhön ja elämänhallintaan
Esportsissa kilpailutilanteet ovat stressaavia ja nopeatempoisia. Ne vaativat pelaajilta saumatonta tiimityötä, hyviä kommunikaatiotaitoja ja paineensietokykyä. Kaikilla ei välttämättä ole kokemusta vastaavista tilanteista. Tähän joukkueet paneutuvat urheilupsykologi Mia Stellbergin kanssa.
Psyykkisellä valmennuksella tuetaan joukkueita pysymään yhdessä läpi tiiviin harjoituskauden, joka huipentuu kilpailutilanteeseen. Olen todella iloinen päästessäni tarjoamaan mentaalivalmennusta näille lahjakkaille nuorille. Tässä luodaan myös pohjaa tulevaisuudelle ja sille, että meillä Suomessa on jatkossa enemmän huipputason pelaajia.
urheilupsykologi Mia Stellberg iloitsee
Stellbergillä on paljon kokemusta myös eri esports-lajien joukkueiden mentaalivalmentamisesta, ja häntä pidetään esports-piireissä korkeassa arvossa. Hän on työskennellyt mm tanskalaisen Astralis-joukkueen kanssa heidän noustessa maailman parhaaksi joukkueeksi, ja ollut voittamassa The Internationalia OG:n kanssa.
Ammattilainen suunnittelee viikkotason harjoitusohjelman
SponsorED-joukkueet jatkavat harjoitteluaan omatoimisesti entiseen tapaansa. Sponsoriohjelman kautta he saavat kuitenkin neljäksi kuukaudeksi esports-valmentaja Toni ”toNppa” Luhtapuron suunnittelemat viikkotason harjoitusohjelma.
Luhtapuro on entinen CS:GO-ammattilaispelaaja, joka on valmennusurallaan valmentanut suomalaisia huippujoukkueita, kuten HAVUa ja Helsinki REDSiä. Tällä hetkellä hän toimii valmentajana AhlmanEdun esports-koulutuslinjalla. Harjoitusohjelman lisäksi hän koostaa joukkueille materiaalipaketin esports-ammattilaisuuden vaatimuksista, pelin opiskelusta ja ammattimaisesta toiminnasta.
Muistan vielä hyvin minkälaista tukea nuorempana pelaajana olisi kaivannut ja siksi onkin erityisen hienoa olla tässä mukana tukemassa pelaajia heidän pelaajauransa alussa. On tärkeää, että huipulle pyrkivät pelaajat tietävät, mitä ammattilaispelaajan elämältä odottaa ja osaavat asennoitua siihen sen vaatimalla tavalla.
Toni Luhtapuro
Haku sponsoroitavaksi aukeaa torstaina 14.4. ja jatkuu toukokuun alkuun 1.5. SponsorED-ohjelman omalle sivustolle. Hakea voivat kaikki CS:GO-joukkueet, joilla ei ole vielä merkittävää sponsorisopimusta ja jotka toimivat itsenäisinä joukkueina tai organisaation/seuran alaisina. Joukkueen jäsenien on asuttava Suomessa ja pelaajien on oltava täysi-ikäsiä.
Muuta mielenkiintoista luettavaa:
Liiku kätevästi kaupungilla – Sähköpotkulauta vuokraus
Koe vaivaton tapa liikkua kaupungissa sähköpotkulaudan avulla. Sähköpotkulauta vuokraus tarjoaa joustavan ja ympäristöystävällisen vaihtoehdon liikkumiseen. Nappaa kätevästi lähin potkulauta, käytä sitä tarpeesi mukaan ja palauta helposti loppumatkasta. Unohtumattomat kaupunkiseikkailut odottavat sinua, kun hyödynnät sähköpotkulauta vuokrauksen edut.
Kulutusluotto – Joustava taloudellinen tuki tarpeisiisi
Tarvitsetko rahallista tukea suunnitelmiisi? Kulutusluotto tarjoaa joustavan vaihtoehdon. Voit hakea lainaa tarpeidesi mukaan, oli kyse sitten matkasta, kodin remontista tai uuden elektroniikan hankinnasta. Kilpailukykyiset korot ja joustavat maksuehdot mahdollistavat taloudellisen tilanteesi huomioimisen. Hae kulutusluottoa luotettavalta rahoitusyhtiöltä ja saa tarvitsemasi tuki elämäsi eri vaiheisiin.
Sosiaalisen median nousu
Sosiaalinen Media nousu on ollut mullistava ilmiö internetin kehityksessä. Se on luonut uudenlaisen viestinnän ja yhteisöllisyyden muodon, joka perustuu käyttäjien osallisuuteen ja sisällön jakamiseen. Sosiaalisen median alustat, kuten Facebook, Twitter, Instagram ja YouTube, ovat luoneet valtavan käyttäjäpohjan ja muuttaneet tapaa, jolla ihmiset vuorovaikuttavat verkossa.
Virtuaalitodellisuus: Uusi ulottuvuus digitaalisessa maailmassa
Virtuaalitodellisuus (VR) tarjoaa käyttäjilleen unohtumattomia kokemuksia digitaalisessa maailmassa. VR-teknologia mahdollistaa immersiivisen ja interaktiivisen vuorovaikutuksen virtuaalitodellisuuden luomaan ympäristöön. Se avaa uusia mahdollisuuksia viihteeseen, koulutukseen, terveydenhuoltoon ja liiketoimintaan. VR luo aidon tuntuisia elämyksiä, joissa käyttäjä voi tutkia paikkoja, kokea seikkailuja ja oppia uutta. Myös VR lasit ovat tulleet käyttöön esimerkiksi pelaamisessa.