esports worldcup

Esports World Cup Foundation julkistaa 40 joukkuetta valituksi 20 miljoonan dollarin Club Partner -ohjelmaan, yhdistäen yli 300 miljoonaa esports-fania ympäri maailmaa

Alansa johtava aloite edistää esports-järjestöjen kestävää kasvua ja tarjoaa jopa miljoonan dollarin rahoituksen huippujoukkueille laajentaakseen brändiään ja globaalia fanikuntaansa

Esports World Cup Foundation (EWCF) on julkistanut 40 esports-joukkuetta, jotka on valittu mukaan EWCF Club Partner -ohjelmaan. Tämä alansa johtava aloite on suunniteltu edistämään esports-järjestöjen kestävää kasvua. 20 miljoonan dollarin ohjelma tarjoaa osallistuville joukkueille jopa miljoonan dollarin rahoituksen, jolla laajentaa brändiään ja kasvattaa globaalia yleisöään innovatiivisen sisällön ja markkinointikampanjoiden avulla ennen ja Esports World Cup 2025 -tapahtuman aikana.

Vuodesta 2023 lähtien EWCF on tukenut esports-joukkueita huolellisesti suunnitellulla rahoitusmallilla, joka edistää Club Partner -ohjelman jäsenten taloudellista vakautta ja brändin kasvua. Vuoden 2025 ohjelma keskittyy globaalin fanikunnan kasvattamiseen kaikkien rajojen ja pelien läpi vaikuttavien tarinoiden ja luovien kampanjoiden avulla. EWCF:n tuella 40 kumppanijoukkuetta, jotka saavuttavat yli 300 miljoonaa fania, ajaa globaalia kasvua luomalla kiehtovia kokemuksia ja sisältöä, joka syventää yhteyttä faneihin ympäri maailman. Tähän sisältyy mm. kulissien takaisia tuotantoja, pelaajadokumentteja ja live-fanikokemuksia, jotka virittävät yhteisöjä. Vuoden 2025 ohjelma tarjoaa modulaarista rahoitusta kampanjoille, jotka sitouttavat faneja, kertovat EWC:hen liittyviä tarinoita ja mahdollistavat joukkuevetoisen innovaation.

Globaali esports-yhteisö kasvaa – EWCF:n Club Partner -ohjelma yhdistää joukkueita ympäri maailmaa

EWCF Club Partner -ohjelma on keskeinen osa EWCF:n tehtävää rakentaa kestävä tulevaisuus esports-joukkueille ympäri maailmaa ja luoda mahdollisuuksia organisaatioille joistakin maailman nopeimmin kasvavista markkinoista. Tämän vuoden 40 kumppanijoukkuetta edustavat monipuolista ja dynaamista osaa globaalista esportsista, käsittäen perinteisiä organisaatioita, nousevia tähtiä ja globaaleja voimatekijöitä, jotka yhdessä määrittelevät alan rikkaan historian ja nopeasti kehittyvän tulevaisuuden. Sijoittamalla näiden joukkueiden kasvuun ohjelma mahdollistaa joukkueiden laajentaa yleisöään ja saavuttaa suurempaa näkyvyyttä fanikeskeisen sisällön kautta, muovaten esportsin tulevaisuutta globaalina urheilulajina ja valtavirran viihteenä.

Tämän vuoden painopisteellä korkean kasvun alueilla, vuoden 2025 EWCF Club Partner -ohjelma edustaa todella globaalia kokoonpanoa, mukaan lukien kuusi joukkuetta Kiinasta sekä lisäyksiä nopeasti kasvavilta markkinoilta kuten Japani, Intia ja LATAM. Joukkueiden täysi lista aakkosjärjestyksessä: 100 Thieves, All Gamers, Bilibili Gaming, Cloud9, Edward Gaming, EVOS, FaZe Clan, Fnatic, FURIA, G2 Esports, Gaimin Gladiators, Gen.G, Gentle Mates, HEROIC, JD Gaming, Karmine Corp., Movistar KOI, LEVIATAN, LOUD, MOUZ, NAVI, NIP.eStar, ONIC, POWR, REJECT, S8UL, Sentinels, T1, Team BDS, Team Falcons, Team Liquid, Team RRQ, Team Secret, Team Spirit, Team Vitality, Twisted Minds, Virtus.pro, Weibo Gaming, Wolves Esports, ZETA DIVISION.

Kiinan esports-markkinat saavat vahvan jalansijan EWCF:n ohjelmassa

Vuoden 2025 Club Program -hakemukset Kiinassa saivat tukea Tencent E-Sportsilta, joka on helpottanut prosessia 20 joukkueelle, jotka ovat hakenut. Kuusi joukkuetta valittiin, mukaan lukien All Gamers, Bilibili Gaming, Edward Gaming, JD Gaming, Weibo Gaming ja Wolves Esports – Kiinan hallitsevat joukkueet, jotka sitouttavat yli 125 miljoonaa kiinalaista fania pelaamisen, viihteen ja elämäntapasisällön kautta. Lisäksi eStar, osana NIP:ää, on lisätty kokoonpanoon, edistämään Club Partner -ohjelman laajentumista Kiinassa ja aktivoimassa kiinalaisia faneja.

Kaikki joukkueet valittiin tiukan arviointiprosessin kautta, jossa tarkasteltiin lähes 200 hakemusta. Tähän sisältyi niiden kilpailullisen menestystason arviointi Club Championshipissa 2024, niiden potentiaali useissa peleissä, sosiaalisen median läsnäolo, fanien sitoutuminen ja niiden strategiset suunnitelmat globaalin esports-yleisön aktivoimiseksi. Kahdeksan joukkuetta sai suoria kutsuja perustuen niiden EWC 2024 Club Championship -sijoituksiin, kun taas loput paikat jaettiin avoimen hakemusprosessin kautta. Yhdeksäntoista joukkuetta liittyi mukaan ensimmäistä kertaa, ja 21 palasi ensimmäiseltä vuodelta.

Esportsin tulevaisuus on kirkas – EWCF:n Club Partner -ohjelma luo pohjan globaalille menestykselle

– Esports kehittyy nopeammin kuin koskaan, ja EWCF Club Partner -ohjelma ajaa tätä kehitystä antamalla joukkueille työkalut kasvaa, sitouttaa faneja ja kilpailla korkeimmalla tasolla”, sanoi Fabien “Neo” Devide, Team Vitalityn puheenjohtaja ja perustaja.

– EWC 2024 oli meille merkittävä hetki – voittopisteet viidessä pelissä, kaksi palkintosijaa ja neljännen sijan varmistaminen Club Championshipissa. Tapahtuman mittakaava ja energia todistivat, kuinka vaikutusvaltainen esports on tullut. Olemme ylpeitä osallistua ohjelmaan uudelleen, ranskalaisten fanien innostuksen voimalla, jotka jatkavat tukemista ja inspiroimista meitä nostamaan peliämme, voittamaan mahdollisimman monta turnausta ja kantamaan Team Vitalityn värejä korkealle esportsin suurimmalla lavalla.

– Yhtenä nopeimmin kasvavista esports-organisaatioista Pohjois-Amerikassa olemme iloisia liittyessämme EWCF Club Partner -ohjelmaan”, sanoi Rob Moore, Sentinelsin toimitusjohtaja.

– Jatkaen menestymisen vauhtia vuodelta 2024, mukaan lukien suuri voitto VALORANTissa ja merkittävä kasvu sosiaalisilla kanavillamme saavuttaen miljoonia faneja Pohjois-Amerikassa ja sen ulkopuolella, VALORANTin lisääminen Esports World Cupiin on täydellinen aika liittyä viralliseksi kumppaniksi ja tarjota uutta ja jännittävää sisältöä vielä laajemmalle yleisölle.

– Alusta alkaen All Gamers on tavoitellut esports-kunniaa – työnnetään tauotta yli 20 vuoden ajan. Joukkueidemme kovan työn ansiosta olemme saavuttaneet suuria voittoja huippupeleissä ja kouluttaneet legendoja alalla”, sanoi Le Kedeng, All Gamersin puheenjohtaja.

– Kilpaillessamme EWC 2024:ssä maailman parhaita vastaan, tuo tuli palaa kirkkaana. Nyt liityttyämme EWCF:n Club Partner -ohjelmaan, tässä on toivomme: Kun fanit ympäri maailman näkevät kiinalaisen esportsin AG:n kautta, he eivät vain muistella eeppisiä paluita, vaan myös miehistömme pysäyttämätöntä henkeä – leikkaamassa haasteiden läpi kuin terä. Tuo yhdistelmä sitoutumista ja eleganssia – se on Kiinan lahja globaalille esports-kilpailulle.

EWCF Club Partner -ohjelman jäsenyys on vuosittain uusittavissa ohjelman vaatimusten mukaisesti, heijastaen esports-alan dynaamista luonnetta. Joukkueen osallistuminen ohjelmaan ei takaa paikkaa Esports World Cup 2025 -tapahtumassa. Kaikkien joukkueiden on kvalifioitava virallisten karsintareittien kautta ansaitakseen paikkansa jokaisen pelin EWC-turnauksessa.

Esports World Cup 2025 tuo jälleen yhteen peli- ja esports-yhteisöt Riadissa, Saudi-Arabiassa

Esports World Cup 2025 tuo jälleen yhteen peli- ja esports-yhteisöt Riadissa, Saudi-Arabiassa, globaalissa kilpailussa, joka kruunaa seuraavan Esports World Cup -mestarin. Turnauksen ainutlaatuinen ristiriitainen pelimuoto palkitsee osallistuvia joukkueita ja pelaajia, jotka kilpailevat elämää muuttavasta palkintopotista eri alustoilla ja genreissä, tuoden yhteen esportsin parhaat joukkueet, pelaajat ja pelit yhden lipun alla suurimmassa koskaan järjestetyssä esports-juhlassa.

Lisätietoja EWC Club Partner -ohjelmasta, käy osoitteessa esportsworldcup.com/clubprogram. Lisätietoja Esports World Cupista, käy osoitteessa esportsworldcup.com ja seuraa @EWC_EN X:ssä. Seuraa Esports World Cup Foundationia LinkedInissä saadaksesi viimeisimmät tiedot Esports World Cup 2025 -tapahtumasta.

Tietoja Esports World Cupista

Esports World Cup (EWC) on merkittävä vuosittainen urheilutapahtuma ja globaali juhla kilpailullisesta huippuosaamisesta ja esports-fanituksesta. Kilpailu sisältää ainutlaatuisen ristiriitaisen pelimuodon, jossa maailman huippuesports-joukkueet kohtaavat toisensa suurimmasta palkintopotista esportsin historiassa. Ensimmäinen EWC vuonna 2024 sisälsi 1 500 huippupelaajaa ja 200 joukkuetta 100 maasta. He kilpailivat 22 turnauksessa 21 pelissä 60 miljoonan dollarin palkintopotista. Kahdeksan viikon kilpailu ja festivaali keräsi 500 miljoonaa katsojaa verkossa ja 2,6 miljoonaa osallistujaa paikan päällä. Palaten Riadhin, Saudi-Arabiaan kesällä 2025, EWC tuo peli- ja esports-yhteisöt jälleen yhteen kruunatakseen seuraavan Esports World Cup -joukkueen mestarin. esportsworldcup.com

Leave a Reply