Anybrainin AI ja Valorant: Cheattaajat kuriin
Tämä yritys käyttää tekoälyä seuratakseen pelaajien syötteitä ja havaitakseen botteja, boostereita, huijareita Valorantin kaltaisilla peleissä, pyrkien menemään perinteisiä huijausten vastaisia asetuksia, kuten Riot Vanguard
Tekoälyn startup-yritys on suorittanut testin, jossa se jäljitti lähes 30 000 Valorant-pelaajaa auttaakseen torjumaan paremmin huijaamista kilpapeleissä. Portugalissa toimiva Anybrain aloitti palvelujen tarjoamisen pelistudioille ja esports-organisaatioille heinäkuussa 2021 Trust Esportin, Hovione Capitalin ja Eggnet Capitalin investointien jälkeen.
Se työskenteli äskettäin ruotsalaisen kilpailukykyisen pelialustan G-Lootin kanssa havaitakseen huijaavan pelaajan käyttäytymisen ja sanoo aikovansa integroida tekoälyteknologiansa yli 20 muuhun peliin Valorantissa tehdyn “erittäin onnistuneen” testin jälkeen. Se toivoo käyttävänsä tekniikkaansa bottien, elo-vahvistimien, huijareiden, käsikirjoittajien, smurffien, aimbottien käytön ja muiden tunnistamiseen.
Anybrain on myös auttanut turnauksen järjestäjiä, kuten Freaks4U: ta 99liga CSGO -liigassa, ja se on myös integroimassa tekoälyteknologiaansa “triple-A” -peliin, joka paljastetaan myöhemmin.
Freaks4U johtaa tietenkin League of Legends European Regional League for the Uk and Nordics -liigaa, NLC: tä.
Mitkä olivat huijauksen vastaisen Valorant-testin tulokset?
- G-Loot-alustalla seurattiin 28 583 Valorant-pelaajaa 1.9.–16.12.2021
- Anybrain sanoo, että Anybrain-alusta ilmoitti 2 426 petoksesta ja manuaalisista raporteista
- Näistä 723 oli ainutlaatuisia käyttäjiä, mikä tarkoittaa, että useat pelaajat käyttivät useampaa kuin yhtä tiliä
- 386 pelaajaa kiellettiin (336 Anybrainista ja 50 manuaalisista raporteista, loput pystyivät jatkamaan pelaamista sen vuoksi, mitä G-Loot hyväksyy huijaamiseksi tai ei)
- Anybrain väittää, että sillä oli 100% onnistumisaste bottien havaitsemisessa ja kielloissa (37 käyttäjää) Vanguardin lisäksi, joka on Riotin oma huijauksen vastainen järjestelmä Valorantille
Anybrain sanoi, että kaiken kaikkiaan 53% sen tekoälyteknologian ilmoittamista pelaajista on välittömästi kielletty asiakkaidensa toimesta ilman valituksia tai takaiskuja, kun taas loput “tarvitsevat yleensä lisätietoja tai tutkimuksia G-Lootin sääntöjen ja ohjeiden erityistapauksissa”.
Me kaikki tiedämme, että huijaaminen on suuri asia ja Anybrainin kaltainen työkalu antaa G-Lootin alustalle vakavamman tavan hallita tilannetta. Pitkällä aikavälillä G-Loot ja Anybrain pyrkivät ottamaan yhdessä johtoaseman esportsin sisällä huijaamisesta käytävässä keskustelussa. Tämä, jotta pelin julkaisijat, sponsoriyritykset ja käyttäjät alkavat tehdä enemmän yhteistyötä huijaamisen suhteen.
Peter Edenberg, G-Lootin pelaajamenestyksen tiiminjohtaja
Esports-kilpailujen pyörittämiseen liittyy suuri vastuu kaikille mukana oleville. Reilu peli on olennainen ja erittäin tärkeä ja arkaluonteinen aihe. G-Lootille on ensiarvoisen tärkeää varmistaa, että kaikki alustamme käyttäjät tuntevat olonsa turvalliseksi kilpaillessaan. Huijarit eivät vain pilaa peliä muille, vaan se vaikuttaa olennaisesti kielteisesti koko esports-kohtaukseen.
G-Lootin markkinointijohtaja Jonathan Lindborg
10. joulukuuta lähtien G-Loot on laajentanut seurannan seuraaviin nimiin: Apex Legends, CSGO, Rocket League ja League of Legends, seuraavaksi Dota 2 ja PUBG.
“G-Loot ja Anybrain pyrkivät ottamaan johtoaseman esportsin sisällä huijaamisesta käytävässä keskustelussa. Tämä, jotta pelin julkaisijat, sponsoriyritykset ja käyttäjät alkavat tehdä enemmän yhteistyötä huijaamisen suhteen.”
Miten Anybrain-tekniikka toimii?
Anybrain on luonut niin kutsutun “ainutlaatuisen huijauksen vastaisen käyttäytymisanalyysin”, joka seuraa pelaajia heidän pelaajatunnisteensa, sormenjälki, joka on luotu keräämällä vuorovaikutustietoja ja käyttäytymisen biometriikkaa.
Se seuraa yli 70 käyttäytymisbiometriikkaa, mukaan lukien näppäimistön ja hiiren dynamiikka sekä kosketustiedot, HCI (Human Computer Interaction) -lähestymistavan avulla. Tämä perustuu koneoppimisalgoritmeihin, jotka pystyvät oppimaan pelistä ja pelaajasta, ymmärtämään pelaamista ja havaitsemaan petoksia tulkitsemalla epänormaalia käyttäytymistä.
Minkä tahansa yleisen hakkeroinnin (kuten aimbotin, makrojen tai bottien) käyttö vaikuttaa ainutlaatuisiin pelaajatunnisteisiin ja antaa Anybrainille mahdollisuuden havaita, onko se mahdollista / ihmisen käyttäytymistä pelille. Anybrain lupaa 99,9% tarkkuutta havaitsemalla tehosteita ja smurffia ja 100% tarkkuutta botteja vastaan.
Anybrain sanoo: “Aimbotit tekevät kaiken tähtäys- ja kuvaustyön sinulle, joten mittaamme vähemmän pikseliä pikselihiiren säätöjen avulla; tämä on yksi parametri yli 70 muun joukossa, joita tarkastelemme tarkasti.
“Tekniikan voi kestää enintään kaksi tuntia luoda perustaso jokaiselle pelaajalle jokaisessa pelissä. Sen jälkeen käyttäytymisanalyysi voi alkaa. Teknologia oppii ja sopeutuu myös itse kontekstiin. Koska se vaatii vain vuorovaikutustietoja (ei esimerkiksi pelitietoja), teknologiamme on ymmärrettävä alle kahdessa tunnissa, jos se on FPS, MOBA, RTS jne.
“Useimmat nykyiset huijauksenestoratkaisut keskittyvät siihen, mitä tietokoneeseen on asennettu, eikä siihen, miten pelaajat ovat vuorovaikutuksessa sen kanssa. Siksi huijareiden kiinni kostaminen videopeleissä on kissa ja hiiri -peli, jossa teollisuus etsii jatkuvasti pysyviä ja luovia hakkereita. Pelaajien käyttäytymiseen perustuva lähestymistapamme tarjoaa ei-invasiivisen ja ennakoivan ratkaisun huijaamiseen verkkopeleissä.”
Yhtiö sanoo, että sen tehtävänä on suojella pelaajia myrkylliseltä käyttäytymiseltä, kuten petoksilta, hakkeroinneilta, huijauksista moninpeleissä ja esports-tapahtumissa, ja se haluaa “varmistaa online-pelaamisen ja tarjota oikeudenmukaisen ympäristön kaikille pelaajille”, jotta eurheilu olisi oikeudenmukaisempi.
Anybrain sanoo, että sen peli- ja alusta-agnostinen tekniikka toimii “ilman vaikutusta pelisi tai laitteesi esityksiin”, ja tekniikan käyttöönotto peliin tai alustaan kestää noin kaksi päivää.